~Life of L~

Alla inlägg under juli 2012

Av Linda Alexandersson - 31 juli 2012 22:11

Lägger mig i min mjuka sköna säng och läser en bok ist ^^


Detta är boken:


 


Haha, lite fail bild kanske, men jag ligger allså och läser en (pocket)bok av Lisa Bjärbo som heter Det är så logiskt, alla fattar utom du, som handlar om 2 bästa kompisar som heter Johan och Ester, som har varit bästisar så länge dom kan minnas, sen dom gick i blöjor i stort sett, och Johan börjar bli kär i Ester, han vill liksom vara mer än bästis med henne, men hon verkar inte intresserad av honom ^^ aja, vi får se vad som händer ^^ någon som läst den kanske?  

Jag tycker iaf att den är jättebra ^^


Bjuder på en bild som jag tog själv för 3 dagar sen ^^

(jag har ritat själv också ^^)



 

Av Linda Alexandersson - 31 juli 2012 21:53

FAN!


Gillar inte denna sida allså.. -.-'

Jag gjorde en superduperbra sminkvideo, men DEN GÅR INTE ATT LADDA UPP!!! ALLSÅ JAG BLIR GALEN!!    


Får testa nån annan gång helt enkelt då.. men det får bli en bild så länge på hur jag sminkade mig ^^


 


Det är vitt längst in, sen blått och sen svart/mörkgrått ^^  

Det jag använde var iaf:


- Kajal

- Smoky eye effect ögonskugga (svart/vit glittrig, använde den vita delen bara)

- Vit ögonskugga

- Blå ögonskugga

- Svart/mörkgrå ögonskugga

- Eyeliner

- Mascara


Jag gjorde dessutom om allt 2 gånger i 2 olika videos, så man kan ju fatta att jag är lite sur nu och har lite röda ögon på grund av sminkborttagningsmedlet ^^ xD

Av Linda Alexandersson - 31 juli 2012 18:38

Hej bloggen!


Det har varit dåligt väder typ hela dagen.. men nu ser det faktiskt ut att försvinna ^^

I morgon åker jag till Åmål och blir nog där ungefär kanske 10 dagar  


Nu när det ändå har varit lite dåligt väder och sånt så tänkte jag att jag skulle försöka göra en sminkvideo, som jag har lovat länge att jag ska fixa ^^ vi får se hur det går bara ^^

Sen har jag plattat håret också, men ah, jag vet egentligen inte varför, med tanke på att det liksom regnade förrut ^^


Men jag får testa!  


Jag bjuder på en bild på en regnbåge jag såg nyss också ^^


 

Av Linda Alexandersson - 30 juli 2012 00:55

Ska nog ta och sova nu tror jag ^^ Så..


 


BLOGGPLATSEN!  vi höres i morgon ^^

Av Linda Alexandersson - 29 juli 2012 21:48

Nu har jag nyss varit på bio och sett filmen Cockpit  

Haha, den var verkligen asrolig!!  

Här är trailern till den:



Haha, måste ses allså!!  xD


Sen är det ju inte varje gång det blir slagsmål på bion heller.. ^^ xD

Det var en kille som satt och rökte längst fram..

Och det märkte ju alla som satt bakom hela vägen upp till de översta stolarna.

Så det var en kille som sprang ner och skrek åt honom, att typ "För helvete, du kan ju inte röka här, gå ut!"

Och han sa "Jag har inte ens tänt ciggen!!"

Sen så drog killen iväg rökaren och slog in honom i dörren så att det small i hela salongen!!

Hans flickvän som satt bredvid honom höll med oss andra, att han skulle släcka ciggen, och be om ursäkt.

Hon sa "Nu går vi ut"

Sen vände sig killen mot oss andra och skrek "Jag kommer tillbaka!!"


HAHAHA XD värsta actionscenen allså!! xD det är inte direkt varje dag nått sånt händer ungefär 20-25 minuter in i filmen  

Av Linda Alexandersson - 29 juli 2012 13:07

Hej bloggen!


Förlåt för att jag inte har bloggat på ett par dagar igen, jag har inte haft internet!  

Dumma INTERNET!! Blir tokig på det ibland allså!!  

Det stog att jag hade internet, men när jag skulle öppna internet så stog det plötsligt att jag inte var ansluten!!  


Iaf, lite uppdatering ^^


Igår var jag på IKEA, köpte ett nytt påslakanset ^^ 

Idag har jag inte gjort ett skit hittills, men jag ska nog snart läsa en bok eller gå ut en stund, eller kolla på tv ^^ haha, vilket liv jag har! ^^


Haha, sen kommer jag inte ihåg vad jag har gjort tidigare xD 


JO, förstås!


Kollat på OS-invigningen!  *stolt* ^^ nemen jag satt uppe och tittade på det mellan typ halv 10 på kvällen till halv 2 på natten ^^ xD


Men det var spännande faktiskt!! Riktigt mäktigt att kolla på det, även framför TV:n!!


Men när dom skulle räkna upp alla länderna (vilket var 200 länder ^^) så var ju Sverige (såklart) väldigt långt bak!! Typ plats 177 eller nått xD och svenskarna som skulle tävla hade inte ens anlänt till London, så det var tränarna osv som stolt marscherade där ist, och typ låtsades som ingenting!! xD 

Haha, Österrike hade ju iaf tur, som annars hade varit sist om det hade varit på svenska!! Med tankte på att det heter Austria på engelska ^^


 


Aja, iaf, lite planer ^^


Jag åker till Åmål på onsdag!!  

Stannar i lite mer än en vecka ^^

Då ska jag träffa en massa vänner jag inte har sett på länge + en speciell person som jag har velat träffa väldigt väldigt länge ^^


Sen har jag nog inga fler planer skulle jag tro ^^


Kram!


Oh, btw, kolla in min snygga t-shirt!! ^^


 


HAHA, min tumme blev lite fail ^^ xD men det var inte så lätt att ta kort sådär genom datorn när den inte tar en bild efter speciell inställd tid typ om man säger så ^^

Men den passar så bra till OS i London och till One Direction  

Av Linda Alexandersson - 29 juli 2012 12:56

Dag 01 - Om mig   

Dag 02 - Min första riktiga kärlek
Dag 03 - Det här tycker jag om Linda
Dag 04 - Min dag idag
Dag 05 - Din senaste lögn
Dag 06 - Min favoritbild
Dag 07 - Min bästa vän
Dag 08 - 5 sanningar om dig själv
Dag 09 - Den här veckan
Dag 10 - Det här hade jag på mig idag
Dag 11 - Mina syskon
Dag 12 - Dina 2 närmaste vänner
Dag 13 - Din profilbild på facebook
Dag 14 - 9 saker jag gör varje dag
Dag 15 - Mina rädslor
Dag 16 - 3 ord jag inte kan gå en dag utan att säga
Dag 17 - Det här får mig att må bättre
Dag 18 - Mina drömmar
Dag 19 - Vad är kärlek för mig
Dag 20 - En eller flera bilder på dig som liten
Dag 21 - 2 saker jag önska jag kunde göra
Dag 22 - Ett tv-program du gillar
Dag 23 - 10 sanningar om mig
Dag 24 - Den här får mig må dåligt
Dag 25 - Vad gjorde du igår?
Dag 26 - Mina dåliga sidor
Dag 27 - Favoritgodis
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Såhär gör jag mitt hår
Dag 30 - Musiksmak


Det här får mig att må bättre - Jag har inte tänkt på det så mkt, men det jag vet att jag verkligen mår bra av är MUSIK, det finns så många djupa känslor i musik, så om man vill gråta finns det musik till det, vill man skratta så finns det låtar till det, och är man arg så finns det musik till det osv.. Sen är det nog mat, sötsaker och datorn, och sist, men absolut inte minst är det ALLA UNDERBARA VÄNNER som jag har!! Som alltid finns där, i vått och torrt, som finns för en efter uppbrytningar med pojkvänner, vänner som inte säger "Välj - honom eller oss", utan vänner som ist säger nått i stil med "Välj honom - vi finns här bakom dig ifall det händer nått" ^^  


 

Av Linda Alexandersson - 26 juli 2012 18:10

Här kommer dagens låt  

Vet att den är gammal, men den är bra ^^



Ni vet inte det, men jag och min pojkvän gjorde slut igår, och jag är typ helt nollställd, kan inte tänka klart, eller ens göra nånting, kan inte ens få fram ord.. men det går nog bra om ett tag hoppas jag  

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Skapa flashcards