~Life of L~

Alla inlägg under juni 2016

Av Linda Alexandersson - 19 juni 2016 19:38

I fredags var det äntligen dags för Iron Maiden! Åh vad jag hade längtat! Har ju haft biljetterna sen typ november, så i över ett halvår har jag längtat och väntat, och nu äntligen kom dagen! 

Jag och M åkte ner till Göteborg för att kolla tillsammans, så bokade vi ett rum på ett vandrarhem, eftersom det var bland det sista och absolut billigaste alternativet vi hade.

Vi körde rakt ner mot vandrarhemmet först för att checka in och lämna av våra grejer. Vandrarhemmet låg i Kungälv, precis intill Bohus fästning, och det var jättemysigt! 

Sen försökte vi få tag i en taxi in till Ullevi, men det fanns ingen ledig.. Men som tur var så var det 2 stycken från vandrarhemmet som också skulle på Iron Maiden, så vi samåkte både dit och tillbaka. 


Vi var framme vid Ullevi strax före kl 16:30, så vi passade på att ta oss något litet att äta där, och springa på toa. Kl 17 skulle de öppna, så redan strax efter kl 17 var vi inne på arenan, och herregud vad stort det var! Jösses! Det var första gången vi båda var där inne, så det var ju tvunget att dokumenteras! 

Det är svårt att se hur stort det är, men jag vill ändå dela med mig av bilden jag tog.


 


Sen gick det lite mer än en timme innan första förbandet spelade.

Dom hette The Raven Age, och dom var riktigt grymma! 

Dom kom ifrån London.

Kolla in videon jag filmade som finns på min Youtube-kanal! 



Och kolla in bilderna jag tog på dom! 


 


   


Andra förbandet var inte lika bra, trots att dom var mer kända än The Raven Age.. I alla fall, andra förbandet hette Opeth och kom från Stockholm. Jag har ingen video av dem, men jag fick en bild på dem i alla fall. 


 


Slutligen strax efter kl 21 kom äntligen bandet alla ca 55 000 i publiken hade väntat på.. Iron Maiden!!!

Som jag gissade på så öppnade dom med låten If eternity should fail från deras senaste album The book of souls från i höstas! En riktigt grym låt! Och ett riktigt häftigt öppnande! 



Sen fick jag ett par bra videos till, och jag passar på att dela med mig av dem också! En lite kortare..



Och sen hela framträdandet av den berömda Number of the beast



Iron Maiden var så sjukt grymma live! Fick även några bra bilder också! 


     


Det roliga är också att jag har äntligen något att skryta med när det gäller mamma och pappa, eftersom dom inte har sett Maiden live en enda gång! Så man kan väll säga att de är lite avis på mig nu, haha! 


Detta var verkligen en av de absolut största höjdpunkterna på det här året! Men det kommer fler! 



Av Linda Alexandersson - 14 juni 2016 20:03

Har helt glömt bort att jag testade en ny grej som jag hittade på Apoteket förra veckan. Det är glutenfri lakrits! Det var jättegott verkligen, och kan starkt rekommendera de som gillar lakrits att smaka på det!
Det finns i både söt- och saltlakrits, och kostar 25 kr styck och finns framme i kassan.


Mums!
Betyg: 5/5!

Av Linda Alexandersson - 14 juni 2016 19:56

Det blir en hel del "testat"-inlägg nu känner jag, men jag har inte hunnit med att skriva om det tidigare, så därför får det bli när jag har tid för det.

En helg var jag och M i Åmål för några veckor sen, och hittade en hel del nytt när vi vandrade runt på Ica i jakt på något gott för kvällen! Kolla här!

(Jag vet, Marshmallow Fluff är inte ny, men jag har själv aldrig testat den förrän nu!)


Gud vad gott allt är!

Har ni testat någon av dessa? :)

Av Linda Alexandersson - 14 juni 2016 19:46

Jag testade den nya Tutti Frutti-påsen Sour på väg upp till Karlstad i lördags, där vi skulle hämta upp en av M:s kompisar. Den var lagom sur, bitarna och smakerna var som originalet, förutom att de var sura i stället.
Betyg - 4/5!


De senaste veckorna har jag också solat mycket, och ätit en hel del frukt och en egen hemmagjord pastasallad!
Tänkte passa på att dela med mig av det också:


Sen gjorde jag egna maränger förra veckan! De blev sådär fina, men goda och söta blev dom i alla fall!


Idag gjorde jag egen blåbärsisglass som står i frysen just nu! Hoppas att de blir goda! Bild på dem kommer i morgon!
Isglassen gjorde jag av ett par dl frysta blåbär, ett par dl lättdryck med smak av björnbär och hallon, och en matsked med honung, som räckte till 4 lagom stora isglassar.
Jag längtar tills jag kan smaka på den!

Av Linda Alexandersson - 14 juni 2016 19:28

Jag tänkte visa lite grejer jag har köpt under de senaste veckorna.

Har handlat lite grejer på Överby i Trollhättan:

Sen har jag handlat på Dollarstore i Säffle för första gången! Jag och M åkte in och kollade Dollarstore när vi åkte hem ifrån Sunne i söndags.

Där köpte jag 6 stycken shotglas!

Sen shoppade jag även idag en sväng på Överby efter att jag var på ett stresstest i Uddevalla (som jag även var på igår också) på Arbetsförmedlingen.

Jag är jättenöjd över alla mina köp!

Köpte även de här snygga Palladium-skorna av en tjej på Tradera, hoppas att de kommer snart! ? Ser verkligen fram emot när de kommer hem till mig!

Är så sjukt nöjd för allt jag har köpt!

Av Linda Alexandersson - 14 juni 2016 18:17

I lördags åkte jag och M upp till Värmland för att gå på en av hans vänners 30-årsfest.
När jag upptäckte, på appen Väder i min iPhone, att vi befann oss i Sunne blev jag faktiskt riktigt glad, för det var riktigt länge sen jag var där uppe. Snarare 6 år sen.. Och 5 år sen man var ytterligare en bit upp, i Lysvik.. Det var tider det.
Har ju ett ex som bodde där uppe på den tiden, och har inte träffat honom eller hört något ifrån honom på lite mer än 5 år nu.

I alla fall! Festen blev riktigt lyckad faktiskt! :) Jag var yngst av sammanlagt drygt 18 personer, allt mellan 23 till 35 år, haha! Men kul hade jag! :) Skulle tro att alla hade lika kul på festen!

Att huset låg intill sjön Fryken gjorde ju saken inte sämre heller! :)
Det var så otroligt mysigt och vackert! Skogen, sjön, gårdarna.. Åh! Det var så skönt att vara tillbaka i Sunne! Så otroligt skönt! Det kändes som att man var hemma igen. Jag hade nästan glömt bort hur vackert det var där uppe.. Men jag fick se det igen, och det betyder verkligen mycket!
Jag önskar verkligen att jag kunde ta bättre foton på det med telefonen, så att ni kunde få se det jag såg, men jag delar med mig av mina bästa bilder på Fryken taget från huset.

Vi fick även för oss att vi skulle skriva på väggen allihop, som ett minne, så det gjorde vi, och det blev faktiskt bra!

Vi åt god mat, och efterrätten var glass med bär och kaffe.

Sen blev det en del alkohol också, haha! Men det var riktigt kul och trevligt!

Vill tacka alla för att festen blev så bra! <3

Av Linda Alexandersson - 10 juni 2016 16:30

Idag har det varit student i Trollhättan, Åmål och Skara, framför allt, och jag önskar så himla mycket att jag hade kunnat närvara i alla städer samtidigt!
I Trollhättan firade jag Iida och Daniel framför allt, och i Skara tog Sophia studenten. Jag ska fira Daniel senare ikväll ute på krogen också en sväng tänkte jag.

Jag fick minnen tillbaka från min egen student den 5 juni 2014, för 2 år sen.
Jag gick restaurang & livsmedelsprogrammet, inriktning kök.
Först och främst var vi 36 (ni läste rätt - 36!) stycken i klassen, eftersom Vänersborgarna hade anslutit sig till oss när vi började trean. Annars var vi bara 24 stycken.
I stället för att ha ett vanligt bord där typ alla fick plats åt vänster när man kom in i matsalen (alla klasser satt i en viss ordning, och eftersom ettorna i restaurangprogrammet serverar alla studenter och tvåorna i restaurangprogrammet lagar studentmaten så får restaurangstudenterna förtur att få sin mat först) så fick vi ha typ världens längsta långbord i mitten av hela matsalen, men som tur var fick vi maten serverad till oss först ändå! Men vi trängdes gött där kan man säga! 36 elever plus 4 lärare!

Champagnefrukosten hade vi hos en kille i klassen, vars pappa också körde oss på flaket sen, från Halvorstorp in till Trollhättan - en bra bit faktiskt! Fort gick det inte, haha! Och sen runt efter studentlunchen.

Efter lunchen skulle vi gå in till stan och leta upp vårt flak, men vi hittade inte vårt, så vi höll nog på nästan en halvtimme innan vi hittade det och fick komma upp! Sen hann vi endast åka 1 timme, sen kom regnet! En kvart senare började det spöregna, i början kom det bara lite grann. Så 14:45 gick vi av flaket och jag stod vid en mack under taket och väntade på mamma. Sen hem och åt hemma, duscha, sen byta kläder och göra sig fin för att dra ut på krogen!
Jag var så himla full att jag däckade till en 45 min i soffan också, tätt intill killen jag hade då! Haha! Syrran fick ett bra kort på det också! Höll även på att däcka i duschen också, haha!

Att ta studenten är bland höjdpunkterna i livet, man känner sig fri från 12 år i skolan och man känner sig vuxen! Men, sen börjar ju allvaret med vuxenlivet redan veckan därefter med Arbetsförmedlingen och skit, om man inte redan har sommarjobb då, vilket jag inte hade.. Är fortfarande med i Arbetsförmedlingen, har inte jobbat alls på 2 år, bara haft praktikplatser och så, som jag har nu med. Så det känns rätt värdelöst, trots att man har sökt jobb som en skottspole! Men det kommer väll snart förhoppningsvis..
Men det var i alla fall riktigt kul att ta studenten, och jag saknar det, riktigt mycket.

Jag är den blonda tjejen till vänster på bilden, haha!


Grattis till alla studenter!

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards