~Life of L~

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2018

Äntligen fått pengar igen! :D

Av Linda Alexandersson - 27 augusti 2018 10:40

Yes! Har äntligen fått pengar igen!  


Råkade ju skicka in ansökan till Försäkringskassan en dag för sent, och som regel följer så får man då inga pengar förrän nästa månad, så jag har väntat i typ 1,5 månad nu på att få pengar igen, men har ju fått dubbel utbetalning nu tack vare det, så jag är ju självklart nöjd ^^ 

Har ju klarat mig ändå eftersom jag har fått bli sponsrad av mamma och pappa, men annars fick jag låna pengar från mitt sparkonto, för trots att jag är väldigt bra på att slösa så är jag lika bra på att spara också ^^ Har lyckats spara ihop mer än vad jag trodde på 4 år som arbetslös liksom, så jag har ju så jag klarar mig ^^ 

Det är ju inte direkt pensionssparande jag har börjat med redan, utan jag sparar tills jag behöver tex ta ett lån eller skulle råka i ekonomisk kris ("peppar peppar, ta i trä")  

Enda gången förutom denna (och januari i år när jag också hade glömt då den nya regeln på Försäkringskassan kom) jag har lånat pengar från mitt sparkonto sen studenten var när jag var på Iron Maiden 2016 och inte hade råd med hela biljetten från mitt vanliga konto ^^ Men jag tog nog igen det månaderna därpå tror jag om jag minns rätt ^^

Meeen det lär nog bli en hel del shopping denna veckan som är sista veckan innan jag börjar praktiken igen ^^ 

Ska bland annat köpa objektiv, stativ, kameraväska, minneskort och eventuellt ett nytt batteri till min nya kamera ^^ 

Seeen blir det nog en del smink eftersom mitt är gammalt och behövs rensas ut, så det tänkte jag göra strax innan årsskiftet ^^ 


För övrigt får jag hoppas att min lätta huvudvärk jag har haft i en veckas tid försvinner, och att jag lyckas vända på dygnet på en vecka och lyckas bli piggare och höra mitt alarm på morgonen x3 


XOXO

LIndisPindis

 
 
Ingen bild

Andreas

4 september 2018 22:23

Pengar är bra att ha.

Linda Alexandersson

10 september 2018 23:38

Ja :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Alexandersson - 11 september 2021 18:47

Som rubriken lyder så är jag förkyld för andra gången på 11 månader 🤧 Har testat mig för covid-19 igår med ett snabbtest som var köpt på Apoteket, och det visade negativt som tur var! 😄 Så 2 negativa test av 2 på 1 år. Fantastiskt...

Av Linda Alexandersson - 17 juni 2021 23:50

*2 Years Later*   Shit allså, snart 2 hela år sen jag bloggade senast! Herregud, vad mycket som har hänt på 2 år!  Har 3 (!) avslutade relationer på 1,5 (!) år. Mellan september 2019 till mars 2021 så har jag typ haft 3 relationer..  Jag gjor...

Av Linda Alexandersson - 7 juli 2019 01:50

Ja, vem är jag? Vem är jag egentligen? Har kommit in i en period där jag är lite osäker på vem jag egentligen är.. Har ju skrivit tidigare att jag skulle byta efternamn till Randowo, som är mammas efternamn, ett släktnamn som är unikt i hela Sv...

Av Linda Alexandersson - 19 juni 2019 00:56

Hellu! Har ni saknat mig? Det hoppas jag! Det har varit väldigt mycket det senaste halvåret att det har varit svårt att skriva inlägg och fortsätta skriva om mitt liv. Har haft så mycket tankar och funderingar osv också, så jag borde ju ha skrivit nå...

Av Linda Alexandersson - 10 september 2018 23:22

Ett år sedan.. ett helt år har gått sen du gick bort.. fan vad jag saknar dig allså.. :?( Kan seriöst inte fatta det allså.. Hon gick bort på en gråmulen söndag.. för ett år sen idag. 10 september 2017. Ett datum som alltid kommer att vara en...

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards