~Life of L~

Alla inlägg under september 2018

Av Linda Alexandersson - 10 september 2018 23:22

Ett år sedan.. ett helt år har gått sen du gick bort.. fan vad jag saknar dig allså.. :?(

Kan seriöst inte fatta det allså..

Hon gick bort på en gråmulen söndag.. för ett år sen idag. 10 september 2017. Ett datum som alltid kommer att vara en jobbig dag, oavsett veckodag.
Idag var det också gråmulet. Och trist. Och regnigt.. Men sen tittade solen fram när jag satt på bussen på väg hem från praktiken. Jag hoppas att det var hon som såg mig och uppenbarade sig, eftersom hon älskade solen. ^^

Förra året var det grått och mulet från och med dagen hon dog tills dagen hon begravdes, den 5 oktober, då det var sol och skönt och lite lagom varmt och knappt ett enda moln på himlen.

Min fina styvmamma Ingela.

Jävla cancer.. förstör så många liv..
Fuck cancer.. !

Kommer aldrig glömma minnena jag hade med henne. Som en gång i Åmål när hon ringde pappa och sa att han skulle köpa Nescafé (kapslar), och sa ?näskaffe?, så då eskalerade det, och blev ?tasskaffe? och ?tass i kaffet? och allt möjligt ^^ Man kan nog bara ha varit där och hört det för att fatta hur kul vi hade.. ^^

Första mötet med henne var nån gång i september 2012, när hon satt i pappas kök i Åmål i gamla lägenheten i morgonrock, och jag och min lillasyster kom ut från sovrummet och såg henne vid köksbordet, och stelt och hastigt slängde rocken om sig och ställde sig upp och slängde upp näven och bugade snabbt och presenterade sig, först med ett ?oj!?, sen ett ?hej! Ingela?.

Första julen som vi spenderade tillsammans med henne, hennes ena son och dotter.

Bland det värsta på begravningen var att se hennes mamma gråta och vara helt förstörd.. Annars var det sjukt jobbigt överlag.. Det var en av de värsta dagarna i mitt liv.. Att hennes mamma på över 75 skulle överleva sin egen dotter är så sjukt.. sjukt bara.. man ska inte behöva få uppleva sånt.. att begrava sitt eget barn, oavsett om barnet är vuxet eller inte.. livet är så sjukt orättvist.. :?( Varför ska alltid de finaste änglarna tillbaka igen? :?(

Jag kommer aldrig att glömma henne. Hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta och tankar, och jag kommer alltid att älska henne. Alltid och föralltid.

Vila i frid min fina styvmamma <3 Vi ses förhoppningsvis i nästa liv..

Aldrig glömd.

Önskar varje dag att hon kunde komma tillbaka.. även fast man vet att det inte går..

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards