~Life of L~

Alla inlägg den 19 november 2014

Av Linda Alexandersson - 19 november 2014 23:58

Nu ska man snart ta och sova, sen får vi se vad morgondagen bjuder på ^^


Sen får vi se vad jag ska göra till helgen, för det har jag ingen aning om än.. Funderar på att besöka min kära far i hemstaden Åmål, eller vara med någon kompis när jag kommer dit, vi får se.. kan inte bestämma vad jag ska göra förrän kl 13 på fredag, eftersom det beror helt på om jag ska jobba den dagen eller inte ^^ 


Lite kvällstankar..


Jag tänker väldigt mycket på mitt liv nu för tiden.. hur det har varit, och hur det är, och hur det kanske blir eller förmodligen kommer att bli..


När jag var liten var jag väldigt rebellisk av mig, trodde att jag fick göra vad jag ville.. Jag slogs med allt och alla, och hade världskrig mot alla, inklusive mig själv.. Om bara mina klasskompisar och fler hade vetat om det.. då hade dom kanske respekterat mig lite mer.. Det var inte många jag inte bråkade med, för jag bråkade verkligen med ALLA. 

När tonåren kom var det fortfarande en ganska svår tid.. Mina föräldrar skiljde sig samma år jag skulle fylla 13, så det var väldigt jobbigt att försöka börja tonåren och växa upp med skilda föräldar. Så det var en tuff tid.. Samtidigt som jag skulle utvecklas och fick en massa funderingar om livet, och skulle ta hand om skolan.. Det var bland annat när jag hade fyllt 13 som jag kom ut med att jag var bisexuell..


Nu är iaf skolan över, men då är det livet kvar.. Har ju börjat lite smått med vuxenlivet nu i alla fall, men det är en lång bit kvar.. ^^ Men jag tar en dag i taget - någon gång kommer jag uppnå mina drömmar.


2 månader innan jag skulle fylla 15, vilket nu är 4 år och 3 månader sen, ganska exakt, så fick jag flytta med mamma och hennes sambo till Grästorp, där jag nu fortfarande bor.. Under dessa 4 år har jag fått uppleva mycket. Vänner och pojkvänner som har kommit och gått, släktingar och närståendes djur som har dött, bland annat min kära mormors schäfer, som jag typ växte upp med.. Det mesta har gjort mig svagare, men ändå är det någonting inom mig som säger att jag ska fortsätta kämpa.. Liksom, what doesn't kill you makes you stronger. Det kanske är sant, även fast det som inte dödar en lämnar ärr efter sig.. En del djupare än andra..

Jag kommer alltid att leva med dessa ärr, men dom har lärt mig mycket om livet, och det kommer dom fortsätta att göra. Jag är iaf inte densamma Linda som jag var förra och förrförra året, och det är jag glad över.. Mestadels är jag densamma, men på vissa delar är jag en ny tjej.


Nej, nu får jag ta och nana.. 


Godnatt bloggen, bloggare och läsare!


 

Av Linda Alexandersson - 19 november 2014 19:38

Hej bloggen!


Nu är jag tillbaka igen, och tänkte återuppliva bloggen med lite nytt, så därför har jag nu gjort en ny header, gjort en ny omröstning och bytt till nya färger på bloggen! Hoppas att ni tycker om den lika mycket som jag!


Sen jag bloggade senast har det hänt ganska mycket.. Bland annat dumpade min förra pojkvän mig, i somras, av någon anledning som jag inte har en aning om.. och nu har jag en ny pojkvän som heter Jonathan, som jag har varit tsm med nu i 3 månader och snart 1 vecka ^^


Sen har jag skaffat mig ett jobb!  Känner mig stolt! ^^ 
Det är en timanställning i köket på Hotell Hehrne i Vänersborg. ^^ Nog är det en resa dit och hem osv, men det klarar jag! Hittills har jag jobbat endast en dag (måndags), men jag trivs redan jättebra! 

Sen håller jag på att få ihop en ekonomi nu så att jag klarar mig, med tanke på hur mycket grejer jag vill ha just nu som jag har tänkt på ett tag ^^ En ny vinterjacka behövs, och en ny mössa, lite nya tröjor och underkläder, ett och annat linne, ett och annat mobilskal, en iPod, eventuellt en ny dator och en ny mobil (vilket kommer att ta ett tag, men jag tror att jag klarar mig i alla fall ^^). Det kommer ta ett tag, men jag tar det viktigaste först och det oviktigaste sist ^^


Och jag ville även berätta att jag faktiskt har tagit mod till mig att pierca naveln!   Har velat ha navelpiercing så länge jag kan minnas, åtminstone sen jag var 11-12 år, då jag började tänka på piercingar ^^


Bildbevis!


   


Jag har åtminstone köpt nya skor, några nya toppar, några nya par strumpor, ett nytt headset och en ny tröja, men dom har jag tyvärr ingen bild på än ^^ Men det kommer inom kort!  


Sen har jag varit ute ganska mycket och druckit på krogen om inte annat och så, men det blir nog bara högst 2 gånger till det här året, eftersom jag inte har råd ^^ 


Sen finns det inte så mycket mer att säga just nu, men det kommer mer så småningom!  


  

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards