~Life of L~

Alla inlägg under februari 2016

Av Linda Alexandersson - 29 februari 2016 20:58

Upptäckte strax efter mitt inlägg idag att det passerade 1000 unika besökare på bloggen sammanlagt! Åh vad glad jag blir!
Det var inte alls länge sen det var nere i typ början på 500 känns det som, för det var inte så överdrivet länge sen jag satte in besöksräknaren i min menyrad på höger sida, och då var det inte så mycket mer än 500 besökare sammanlagt just då.
Ni kan själv hitta min besöksräknare en bit mer i menyn!




Tack så jättemycket alla som har läst min blogg och följt mitt liv och mina dagar! Ni är underbara! :D

Love // Linda

Av Linda Alexandersson - 29 februari 2016 20:18

Denna dag har varit riktigt långtråkig..
Jag sov obekvämt också för att jag fortfarande hade lite ont i bröstet och hade även ont i axeln och nacken på vänster sida, så att ligga på vänster sida var helt uteslutet inatt.. Och det var jobbigt att sova på höger sida eftersom jag inte är van vid det, men iaf, jag fick åtminstone några timmars sömn.

Middagen idag bestod av makaroner och korv Stroganoff.

Ganska enkelt, men den blev bättre idag än vad den brukar bli.

Annars har jag inte gjort något mer än att söka lite jobb, men får söka fler i morgon.


Hoppas att ni har haft en bättre extradag på året än vad jag har haft!


Love // Linda

Av Linda Alexandersson - 28 februari 2016 19:47

Idag gick jag upp rätt sent, runt kl 15. Jag sov länge, vaknade rätt tidigt första gången, men jag somnade om och sov längre.
Har haft lite ont i bröstet på vänster sida också, hoppas att det släpper och går över snart..
Och är rätt stel i hela kroppen..
Igår vann jag ett par auktioner på Tradera igen! Så det blev en cool vit topp som ser ut som ett linne på ena ärmen och en rippad t-shirt på andra ärmen och sidan, och sen en svart väst. Det var riktigt länge sen jag hade en väst faktiskt, som man kunde ha ute över en tjockare tröja bara, så det blir lite nostalgi att få ha en igen! Men det blir nog bra! De kommer nån gång till veckan i alla fall, så jag får fota dom då.

Jag käkade middag nån timme efter att jag hade gått upp, och det blev oxkind med potatis och gräddsås. Faktiskt helt okej, även om det inte var det godaste jag ätit direkt, men det var riktigt mört kött.

Idag har dagen varit riktigt seg och tråkig.. Har inte gjort något annat än att kolla mobilen och på tvn.

Och fortfarande ingen som helst kontakt med C.. Allså vad fan håller han på med egentligen.. ? Vad gör han? Hur mår han? Någon som vet? För det gör inte jag iaf..


Love // Linda

Av Linda Alexandersson - 27 februari 2016 19:53

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om utgången igår och visa er hur klippningen blev!

Jag vågade som sagt göra en liten prov-sidecut, funderar på att göra den större så småningom, vi får se hur det blir.

Jag gjorde även en liten fläta av håret som ligger över eftersom jag ville visa sidecuten igår ute på krogen.


Krogkvällen var lite spännande, men obehaglig.. Jag och tjejerna satt kvar medan killarna gick iväg för att handla vid baren.
Innan de kom tillbaka så var det en gubbe som slog sig ner hos oss (bredvid mig eftersom jag satt ensam på min bänkrad), och började småprata lite med oss.
Sen kom killarna tillbaka med Tequila-shots till alla 5.
Det gick ett tag, men sen verkade han typ flörta med mig på nått sätt, vette fan om han var seriös eller inte, men det kändes sjukt obehagligt vid den tidpunkten.. Men så frågade han hur gammal jag var, sen sa han att "vi kan ju gifta oss", och såg mig typ djupt i ögonen.. Usch.. ! Allså jag visste inte ens vad jag skulle svara! Shit! Blev helt chockad och fick hjärtklappning!
Sen sa han att han skulle gå, men det gjorde han aldrig, och trots att hans glas tog slut på innehåll så försökte han fortfarande dricka ur det flera gånger..
Sen kollade han på mig och sa att han skulle slå ner en av killarna med ett slag, och då blev det givetvis ännu mer obehag.. Så han hämtade vakten som slutligen fick iväg gubben.. Allså shit! Fick en styrkekram sen för att kunna lugna ner mig, haha!

Annars var kvällen riktigt lyckad förutom den lilla incidenten!

Nu försöker man få tag på C, om man någonsin får träffa honom typ detta årtiondet eller nått.. Känner ärligt talat för att gå upp kl 10 på morgonen, skriva till honom och fråga om vi kan ses på eftermiddagen, i hopp om att få ett svar just då på eftermiddagen.. Det är fan hopplöst att få tag i honom större delen av veckan, förutom när jag är med honom.. *suck*

Hoppas att ni hade en fin fredagkväll!


Love // Linda

Av Linda Alexandersson - 26 februari 2016 20:12

Idag har jag gjort en hel del!
Jag gick upp runt halv 11 och satte mig och åt lunch några minuter därefter. Sen åkte jag och mamma in till Grästorp för att hämta mina Converse och hon skulle till Apoteket.
Här är mina nya lila converse! Lite typ Justin Bieber-lila, hehe!

Sen städade jag klart rummet och blåste upp en luftmadrass åt Daniel som ska sova hos mig inatt, och bäddade den.
Sen åkte vi in till Evas klipp i Vänersborg och klippte oss, både jag och mamma!
Jag vågade göra sidecut!!! Det blev en liten, precis över örat, så att man lätt kan täcka över den om man vill, men ändå! Jag vågade! Är så glad och stolt!
Idag är verkligen allt on point allså! Sminket, kläderna och håret! Gash! Har tyvärr inga bilder än, men jag kan ta det i morgon!

Sen vill jag dela med mig av en bild när vår lilla Lisa gömde sig i mitt täcke och såg riktigt söt ut, haha!

Nu blir det utgång med kompisar, så jag bloggar mer i morgon!


Love // Linda

Av Linda Alexandersson - 25 februari 2016 22:33

Idag gick jag upp rätt sent, men gjorde mig en smoothie igen, denna gången med bara hallon, så den blev härligt hallonröd!

Sen har jag i stort sett bara suttit vid tvn och hoppats på att skorna skulle dyka upp idag, men det gjorde de inte. Men de kommer förhoppningsvis i morgon!
I morgon blir det klipptid kl 15:45, sen på kvällen blir det utgång med några vänner.
Jag tänkte förresten skaffa mig en liten sidecut och våga mig på det, eftersom jag har velat ha det sen jag var typ 13 år, haha!
Tänkte mig lite som Avril Lavigne på denna bilden:



Jag älskar verkligen Avril! Jag har alltid älskat hennes musik och stil och hår sen jag var liten! Hon har alltid varit en av mina största förebilder! Så det hade varit lite kul att få ha hennes frisyr också! I alla fall en liknande!

Nu ska jag snart sova, ska nog greja lite i mitt rum bara innan jag lägger mig. I morgon ska jag förbereda lite mer inför kvällen och så. 



Love // Linda

Av Linda Alexandersson - 24 februari 2016 15:55

Idag vaknade jag runt halv 12, men låg kvar i sängen till halv 2, sen gjorde jag mig en god smoothie på vaniljyoghurt, mango och hallon, och fick en perfekt balans mellan hallonen och mangon! Hade bara lite hallon för att få en vacker färg och lite smak, hade mest mango i.

Färgen var ännu läckrare i verkligheten!

Nu ska jag strax fortsätta att städa och damma av rummet. Bloggar senare.


Love // Linda

Av Linda Alexandersson - 23 februari 2016 20:32

I morse gick jag upp kl 10 för att äta och duscha innan jag skulle iväg till tandhygienisten.
Gick väll helt okej där, men ja. Har ju aldrig gillat tandläkare särskilt mycket, har tandläkarskräck.. Men för att vara jag och mina tänder har de överlevt otroligt mycket och länge ändå! Jag har, sen typ 11 års ålder, typ alltid slarvat med tandborstningen, och detta är något jag skäms för, men ändå står för. Det är väll en av mina hemligheter skulle jag vilja säga, så därför sätter jag detta inlägget under "Hemligheter".
Men däremot har jag alltid varit en riktigt aktiv tuggummituggare, så det är nog det som har gjort att mina tänder ändå har överlevt (förutom en gång när jag var 14 när jag lagade 2 hål på en och samma gång), och jag tuggar framför allt Extra! Så man skulle väll kunna säga att jag är ett levande bevis på att Extra är ett riktigt bra komplement till tandborstning och som stärker mot karies! Haha!

Sen kom jag hem och satte igång med att städa mitt rum, och är snart klar, det finns lite detaljer kvar och så bara, men jag bytte sängkläder och dammsög golvet osv. Men tog en paus på ca 3 timmar nu, men fortsätter sen!

Bjuder på en bild av min slarvigt nybäddade säng!


Hoppas att ni har haft en fin tisdag!


Love // Linda

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards