~Life of L~

Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Linda Alexandersson - 1 februari 2016 21:00

Har en fundering angående min töjning i mitt vänstra öra..
Jag har just nu ca 6 mm, som på bilderna, men jag funderar på att töja större, om det är värt det.

Jag har tidigare töjt till 8 mm, men har tyvärr ingen bild på det, men funderar på att i så fall gå steget efter det, det vill säga 10 mm.
Eftersom jag har hört att det är svårt för örat att dra ihop hålet om det är större än 10 mm, så tänkte jag inte gå så mycket längre än så.
Det var lite besvärligt och tog nog ca 2-3 månader för örat förra gången att dra ihop sig till normal storlek, plus att jag hade fått vänta ytterligare ett tag till om jag skulle ha försökt använda vanliga örhängen, vilket jag försökte, men som inte gick särskilt bra..

Vill bara att ni som funderar på att töja tänker på det också, att förstör inte örat för mycket genom att dra ut elastisiteten för mycket, för det kan sluta riktigt illa!
Jag såg ett program om en tjej som är ett par år äldre än mig i England som hade runt 30 mm (3 cm brett hål i en liten örsnibb?! Sjukt stort allså! Om det inte var större till och med!), och hon fick sin örsnibb i 2 delar på grund av att en kille tog tag i den och drog! Det såg riktigt otäckt ut! Hon fick sy ihop örat så att det till slut såg ut som det gjorde från början innan hon började töja. Så jag ber er bara att tänka på det!
Visst, det kan se väldigt tufft ut, men det kommer man nog inte tycka hela sitt liv, så man får även tänka framåt i tiden, samma sak som att man får tänka på det med jobb, man har inte alltid lika tur med jobb överallt inom alla yrkesområden om man har en massa piercingar, töjningar och tatueringar på kroppen och i ansiktet!
Bara en liten avgörande sak att tänka på! :)


Love // Linda

Av Linda Alexandersson - 1 februari 2016 17:01

God eftermiddag! 

Hoppas att ni alla mår bra!


Nu är jag precis hemkommen från C, och har fått i mig ett mål mat och kollat på lite tv med mamma. 

Usch vilket förskräckligt väder det är ute nu! Blev riktigt förvånad när jag gick utanför dörren hos C för att gå mot bussen, med en hel del packning (bland annat 2 påsar med flaskor från Systembolaget, haha! En av påsarna hade stått kvar hos C sen nyår.) och två väskor och en påse med ett par skor. Tidigare i förmiddags hörde vi bara att det regnade mot fönsterrutan, så jag hade inte direkt väntat mig att det skulle snöa och blåsa, och så slask på det! 

Hade inte världens bästa kläder på mig heller, men hem kom jag i alla fall! 


Denna veckan har jag inget större planerat, men det blir nog i alla fall att jag träffar C ett par gånger till, och ska söka jobb, och försöka göra en ny header till bloggen! Sen på fredag blir det en sväng till hemstaden också, om jag inte åker redan på torsdag i stället. 

Men jag ska nog ta och börja med headern i alla fall, så att den blir klar, och sen ordna lite med bloggen! 
Som ni ser har jag till exempel bytt ut min profilbild mot en nyare, och sen redigerat lite i min kategorilista (vilket behövs ibland!), och även bytt ut min spellista på Spotify, från One Direction till min spellista som heter Oldies But Goldies! Jag har blivit ganska beroende av vissa äldre låtar, eftersom spellistan innehåller låtar från mestadels 1970-80-talet, och sen även lite från 50-talet och till och med några från 90-talet, så det är lite blandat! 


Ska ta och börja med headern nu, så jag bloggar mer senare! 

Love // Linda


 

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards