~Life of L~

Alla inlägg den 28 mars 2017

Av Linda Alexandersson - 28 mars 2017 17:30

Det blev en dagsresa till Arvika med Therese, som är en av M:s kompisar. Det var typ första gången jag umgicks med henne utan M eller Thereses sambo, som också är en av M:s närmaste vänner, så det var lite kul ^^ Vi hade jättetrevligt hela vägen upp till Arvika, och pratade hela vägen, och jag trodde att vi skulle vara tysta större delen av tiden x) 


Det var första gången i mitt liv som jag var i Arvika, men jag tyckte Arvika var en jättefin stad! Den var mysig och hade rätt många gator med kullersten ^^ 

Vi tog en titt i lite affärer och jag blev helt förälskad i Te-Affär'n, där jag köpte en massa gott!  


 


Jack Daniel's hade lanserat en annan fudge först, i en svart burk med den vanliga smaken, men det var första gången jag såg den med honungssmak, såjag blev riktigt nyfiken på den, och blev tvungen att köpa den för att prova, eftersom jag älskade den andra! 

Gränna-karamellerna var också lite speciella, och det fanns andra goda smaker jag också ville köpa egentligen, men det får bli nästa gång jag åker dit ^^ De gula smakar fläder (som det står, obviously) och de orangea smakar hjortron! De var riktigt goda faktiskt! Och riktigt spännande smaker! Jag har ju själv en gång i tiden besökt Grännai Småland och sett hur de gör karamellerna, och hade gärna åkt dit igen asap! :)

Te-Affär'ns egna fudge var också lite spännande :) 

Från Lakritsfabriken har jag ju köpt deras andra lakritsbitar, men inte denna som var "salmiak dusted", så det var en nyhet som var riktigt spännande som jag blev tvungen att köpa :) (Gu' vad mycket jag skriver "tvungen att köpa" och "spännande".. ! kan jag inte komma på något annat uttryck eller?! xD)

Sockerklubborna smakade hallon, blåbär och äpple, och jag köpte en med apelsinsmak också, men den käkade jag upp på vägen hem ^^ 

Och sist men inte minst åker man verkligen inte till Arvika utan att köpa deras choklad från Rawchokladfabriken :D Vegansk, nötfri, mjölkfri och ekologisk! Bättre kan det väll knappast bli? :D ;) 


XOXOXO

LindisPindis

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards