~Life of L~

Alla inlägg den 4 april 2017

Av Linda Alexandersson - 4 april 2017 23:29

Jag har blivit väldigt fascinerad av pastel goth, eller creepy cute som det också kan kallas. 

Jag har ju tidigare tänkt på att gå tillbaka till emostilen som jag hade och älskade, men har mer och mer börjat fundera på pastel goth i stället, för jag tycker det är så jääävla snyggt!  

Det är helt enkelt det söta pastelliga som möter det mörka/svarta emo-creepy-ish, som typ nitar och blod och lite kaxigt och sånt, och fräna texter och bilder på kläder osv :) 


Jag vill poängtera att även om det inte ser ut som att jag är sån eller har sån stil så är jag emo/emo scene/pastel goth/creepy cute i sinnet, jag har bara inte fortsatt på det spåret sen jag mer eller mindre lämnade min värsta emo/emo scene-period bakom mig. Men jag har alltid haft det i sinnet. 


Lite exempel:


               


Har ju kanske lite grann i garderoberna och bland smyckena om jag kollar igenom allt, men jag hade gärna velat köpa mer grejer! :) 

Sen får vi se hur håret blir när jag ska göra en avfärgning nu under veckan tänkte jag, om det blir pastellila eller hoppar över det stadiet och blir helt blont i stället ^^ Efteråt är jag riktigt kluven på vad det blir för hårfärg, men det blir säkert något fint ^^ 

Men jag känner helt klart att detta är något för mig :) 

En anledning till varför jag inte har kvar emo scene-stilen eller något annat just nu när jag ändå har lilarosa hår är att jag känner inte att jag har någon anledning för att klä upp mig eller sminka mig om dagarna när jag ändå inte gör något om dagarna eller ska göra något speciellt.. ^^ det är klart att jag kan göra det kanske ett par gånger i månaden, men så mycket mer än så blir det inte ^^ det var så mycket enklare när man gick i skolan och gick dit varje dag, för det gav en motivation för att orka göra det ^^ 

Sen är jag riktigt inspirerad av Youtubern Moa Murderess stil, och nu kör hon mycket på den stilen med sina pastelliga peruker och svarta smink. Jag älskar verkligen hennes stil! Avgudar den! Finns verkligen inget snyggare enligt mig!  


XOXOXO

LindisPindis

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards