~Life of L~

Direktlänk till inlägg 17 maj 2016

2 månader i bilder

Av Linda Alexandersson - 17 maj 2016 15:30

Hej kära läsare! 

Jag ber om ursäkt för att jag inte har bloggat något på lite mer än 2 månader, men det har hänt en hel del, och har heller inte mått särskilt bra under den tiden.. 

Men jag ska försöka berätta kortfattat lite av vad jag har gjort, och sen visa det i bilder i stället för att göra världens längsta inlägg. Det blir ett riktigt långt inlägg delvis på grund av bilderna, men ska försöka hålla mig till så lite text som möjligt. 


I mars hände inte så mycket, fikade lite med kompisar på Espresso House, mådde lite dåligt på grund av förhållandet som kanske inte var det bästa, spenderade tid i Åmål och inte så mycket mer speciellt. Började en praktik som måltidsbiträde på en förskola i Grästorp, där mina främsta arbetsuppgifter är att torka bord och stolar och sopa golvet efter att barnen har ätit, och sen 14 mars har jag haft praktik där. 

Sen var jag på ishockey i Karlstad med pappa, hans tjej och min lillasyster.  


I april var det vårmarknad i Åmål, och hittade lite fint!


       


Annars i april var jag sjuk, fick halsinfektion och fick ögoninfektion strax efter det.. Riktigt jobbigt och tufft! Men jag repade mig på ca 1,5 vecka! Men jag var sjuk i halsinfektion hela påsken, så det var som sagt tufft. Mitt förhållande med C tog slut i början av april efter 6 månader, men det var det bästa för oss båda. 

Sen repade jag mig rätt snabbt igen. Provade lite nytt jag såg på Pressbyrån i Lidköping när jag var där med en vän. 


   


Skitgott verkligen! 


Sen var jag i Åmål helgen därpå, och smakade på nya chips och kakor, kolla in! 

 


Nya Ballerina Dubbelicious med apelsinsmak och Pringles som smakar som Tortillas-chips, med smak av gräddfil! Jättegoda båda två faktiskt! 


Sen har jag smakat på lite annat gott under maj! 


     


Första gången jag smakar på Malibu kokosrom! Och den var underbar! Jag älskar den verkligen! 


Sen har det varit lite släktkalas och lite smått och gott. 


29 april råkade jag för första gången ut för en sprucken mobilskärm på iPhone! Hur jag lyckades vet jag dock inte, bara råkade tappa greppet om den när den befann sig ca 20 cm från asfalten när jag skulle fota mina nya Dr Martens-kängor! 

Har dock ingen bild på den spruckna skärmen, men det är första gången som iPhone-ägare på 3,5 år som jag lyckas spräcka skärmen, helt otroligt! 


     


Sen har jag käkat lite gott under den senaste månaden och smakat på ytterligare en alkoholbaserad dryck (en riktigt god cider!)


                   


Sen är min sista nyhet att jag har börjat träffa en ny underbar kille ^^ 

Han är från Åmål precis som jag, och bor nu i precis samma område utanför Grästorp som jag! Allså hur stor är den chansen?! ^^ Hur stor är chansen att man då träffas via en dejtingsajt (Tinder)? ^^ Vi har fortfarande svårt att smälta det båda två, eftersom vi till och med upptäckte att vi har gått på samma skola i ett helt år, utan att ha sett varandra! Och nu har vi spenderat så gott som all vår lediga tid (åtminstone varje eftermiddag, och så gott som varje natt) under en hel månad ^^ 

Nu ska jag försöka uppdatera bloggen lite oftare igen! Och ska försöka jobba på en ny header som förhoppningsvis är klar till nästa vecka! :)


Kram på er alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Alexandersson - 11 september 2021 18:47

Som rubriken lyder så är jag förkyld för andra gången på 11 månader 🤧 Har testat mig för covid-19 igår med ett snabbtest som var köpt på Apoteket, och det visade negativt som tur var! 😄 Så 2 negativa test av 2 på 1 år. Fantastiskt...

Av Linda Alexandersson - 17 juni 2021 23:50

*2 Years Later*   Shit allså, snart 2 hela år sen jag bloggade senast! Herregud, vad mycket som har hänt på 2 år!  Har 3 (!) avslutade relationer på 1,5 (!) år. Mellan september 2019 till mars 2021 så har jag typ haft 3 relationer..  Jag gjor...

Av Linda Alexandersson - 7 juli 2019 01:50

Ja, vem är jag? Vem är jag egentligen? Har kommit in i en period där jag är lite osäker på vem jag egentligen är.. Har ju skrivit tidigare att jag skulle byta efternamn till Randowo, som är mammas efternamn, ett släktnamn som är unikt i hela Sv...

Av Linda Alexandersson - 19 juni 2019 00:56

Hellu! Har ni saknat mig? Det hoppas jag! Det har varit väldigt mycket det senaste halvåret att det har varit svårt att skriva inlägg och fortsätta skriva om mitt liv. Har haft så mycket tankar och funderingar osv också, så jag borde ju ha skrivit nå...

Av Linda Alexandersson - 10 september 2018 23:22

Ett år sedan.. ett helt år har gått sen du gick bort.. fan vad jag saknar dig allså.. :?( Kan seriöst inte fatta det allså.. Hon gick bort på en gråmulen söndag.. för ett år sen idag. 10 september 2017. Ett datum som alltid kommer att vara en...

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards