~Life of L~

Alla inlägg den 30 januari 2017

Av Linda Alexandersson - 30 januari 2017 23:12

Idag har jag tränat lite på hemmagymmet, och testat lite smått, och gjort lite pilatesövningar. Det är tänkt att jag ska försöka träna 3-5 dagar i veckan tills jag känner att jag har fått kroppen jag vill ha, och givetvis fortsätta efteråt också för att upprätthålla den. Jag räknar även med promenader och sånt som träning. 

Sen försöker jag även äta lite nyttigare. 


Men allså.. Ärligt talat har jag problem med träningshetsen som pågår nu.. Allså visst att man vill hålla en fin form och sånt, men att behöva dela med sig varje gång man har tränat med bilder och skriver om allt man har gjort låter lite överdrivet? Allså, att göra det nån gång när man har uppnått ett mål eller så är väll en grej, kanske se hur långt man har kommit på en månad eller så, eller personbästa, men att hålla på med bilder och grejer varje dag blir så jobbigt att läsa om, för det känns som att det är allt folk bryr sig om, och det känns som att folk bara vill ha beröm för att man har rört på sig? Annat var det när man var ung och tränade handboll, då var det inte många som brydde sig om hur man såg ut kroppsmässigt.. Då var jag riktigt smal! Vägde 47,5 kg, 164 cm lång, och ett BMI på strax under 20, dvs låg på en nivå av underviktig, fast då var jag riktigt tränad! Så underviktig var jag ju egentligen inte. 

Nu väger jag 55-56 kg och är lika lång, och har ett BMI på ca 21-22, dvs på normal nivå.


Sen har jag problem med mathetsen som pågår.. man måste fota all sin mat, framför allt lägga all frukt och grönsaker i fokus, och att alltid lägga upp bilder på allt man äter.. Visst om man äter något gott eller på restaurang och så, men man behöver inte lägga upp bilder på det flera gånger om dagen?


Allså, vad handlar träningshetsen och mathetsen om egentligen? Uppmärksamhet? Beröm? Bekräftelse? Man behöver inte få beröm eller bekräftelse för att man gör något som är bra för EN SJÄLV, för det är just det det handlar om! Du gör det för dig själv! Ingen annan! Så varför ska man lägga upp allt hela tiden för att visa andra? 


Visst, jag lägger upp matbilder också, men jag gör det för att jag älskar mat! Och om ni lägger märke till det så finns det inte jättemånga bilder på mat med grönsaker på tallriken. Och jag älskar sötsaker!

Visst, jag har tränat handboll i 3 år under mina tidiga tonår, men sen dess har jag inte tränat, och detta är första gången jag lägger upp en bild på ett träningsredskap som jag har börjat använda! Det är över 6 år sen jag tränade senast! Annars har jag lyckats hålla vikten någorlunda sen dess på grund av främst att jag var tonåring och förbrände kalorier bara jag tog en promenad liksom, sen på grund av just promenader osv. Men nu när jag känner att siffrorna på vågen stiger lite lite mer för varje månad som går får jag göra något åt det, och nu när M köpte hemmagym så får man ju ta och börja använda det. 



I morgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra, men jag och M missade lite grejer som stod på inköpslistan när vi storhandlade i fredags som vi tänkte köpa i morgon i stället. 


Hoppas att ni har haft en fin helg och en fin måndag! :)


XOXOXO 

Lindis

Presentation


Helluu!
Mitt namn är Linda, men jag kallas för Lindis eller LindisPindis.
25 år.
Grästorp/Trollhättan/Åmål.
Läs om min vardag, hur jag tacklas med psykisk ohälsa, mina tankar om olika ämnen och mycket mer! :)
XOXOXO
Lindis

Fråga mig

296 besvarade frågor

Spotify

Min Twitter! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av på bloggen? :3
 Videos
 Personliga händelser/upplevelser
 Min vardag
 Tips om olika saker
 Hemligheter
 Outfits
 Shoppingturer
 Matinlägg
 Sminkningar
 Test (saker jag testar)
 Annat (skriv gärna vad i en kommentar eller gästboksinlägg)

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Translate

Antalet besökare

Outfits!

 Mina outfits!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sminkningar!

Mina sminkningar!

 

 

 

 

 

 

   

   

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

RSS

Cute Hello Kitty Kaoani
Forever Alone Happy  - Rage Face Comics

Muspekare rosa dödskalle

Pink Skull Crossbones

Ovido - Quiz & Flashcards